Jak znechutit zákazníka

    Náš Český kapitalismus se dostává do fáze, kdy zákon zisku má přednost před vším. Pominu excesy typu alá exekutor, přeprodávání pohledávek za nehubenou provizi, či za uzavřenou smlouvu při pouhém dotazu na cenu. To mám platit paušál, pokud se jen někoho na něco zeptám? Nebo musím platit jakoukoli složenku, pokud mi ji kdokoli zašle. Nasleduje samozřejmě výhrůžka exekutorem. Slušnost mezi zákazníkem a podnikatelem už asi není podstatná. Už asi dva měsíce řeším problém, jak se zbavit automaticky prodloužené smlouvy. Nejen že je problem smlouvu vypovědět, ale jde to jen několika málo přesně danými způsoby. Firma počítá s tím, že ji budete krmit do smrti. Takto se k nám chovají už nejen pojišťovny, ale i mobilní operátoři, distributoři energií.... Základním vodítkem, zda nás firma chce ždímat, je smlouva a její podmínky. Která z těchto smluv má jednoduše či pochopitělně popsané podmínky pro odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka. Kterou smlouvu si může firma prodloužit až při písemném souhlasu zákazníka? Můžete si vůbec vybrat, zda to ve smlouvě bude? Nebo je to takové dražší školení, jak přežít život v kapitalismu. 

    Abych se vůbec dostal k jádru věci. Základem je správně formulovaná výpověď k ukončení smluvního vztahu. Tuto položku jsem našel na internetu v polopatické podobě, kde je nutné doplnit jen osobní iniciály. Pozor i data druhé strany musí souhlasit a je dobré si je ověřit v obchodním rejstříku, pokud to jde. Dalším krokem je prokazatelné doručení písemnosti protistraně. To se ukázalo býti větším problémem než tvorba a tisk vlastní výpovědi. Na výběr máme za prvé doručení poštou. Jak ale prokážu, že jsem do doporučeného dopisu vložil papír s textem, a ne prázdný. Zvolil jsem tedy druhou možnost osobního doručení do sídla firmy. Ouha. Sídlo firmy existuje na uvedené adrese, ale nemají podatelnu. Navíc ředitel nemůže přeci podobné banality řešit! Nadaleko se nastěstí nachází značková firemní prodejna. A skutečně funguje i jako podatelna. Před koncem roku také firma změnila účet pro platby. Abych předešel odesílání peněz na cizí účet, zablokoval jsem trvalý příkaz. V den, kdy jsem vypověděl smluvní vztah a doplatil dlužnou částku, jsem doma večer objevil dopis od vymáhací agentury se severní Moravy.Za odeslání dopisu si účtují "jen" necelý tisíc korun českých. Dobrý job! Firma má Call centrum, na které se v podstatě dovoláte jen po delším čekání - při troše štěstí. Agentura v bledě modrém to samé. Agentura dle infa automatu funguje PO-PÁ 7.00-20.00. Jak bláhové čekat v uvedené době na ujistění, že vás spojí do 15 vteřin. Po 4 minutách jsem to vzdal. Agenturu jsem okamžitě kontaktoval alespoň mailem. Odpověděl poštovní robot! Uvažuji o kontaktování finančního úřadu, organizace pro ochranu spotřebitelů a nějakého dalšího veřejného media. Myslím, že nejsem jedinný, komu podobné firmy otravují život.  

Příklady toho, jak funguje exekutorská mafie:

www.lidovky.cz/exekucni-pribeh-dil-i-o-nicem-jsem-nevedel-f12-/ln_domov.asp?c=A120120_221556_ln_domov_rka 

www.lidovky.cz/exekucni-pribeh-dil-ii-jedno-cislo-prodrazilo-pokutu-devetkrat-psp-/ln_domov.asp?c=A120121_140428_ln_domov_mc

Je to seriál!

Tak jsem se toho konečně zbavil. Asi. Jako školení o finanční gramotnosti mi to přijde ale trochu drahé nejen finančně, ale i časově.